Siła mobilnego CRMu
Handlowcy, którzy pracują na CRM w biurze a często przebywają poza nim wiedzą dobrze jak często brakuje im dostępu do danych o klientach pracując w „terenie” bez dostępu do komputera. Często dostęp do aktualnych informacji decyduje o powodzeniu niektórych kontraktów handlowych.
Handlowcy, którzy pracują na CRM w biurze a często przebywają poza nim wiedzą dobrze jak często brakuje im dostępu do danych o klientach pracując w „terenie” bez dostępu do komputera. Często dostęp do aktualnych informacji decyduje o powodzeniu niektórych kontraktów handlowych.
Obecnie mobilny CRM nie jest już żadną nowością ponieważ wiele z liczących się na rynku rozwiązań CRM posiada rozwiązanie pozwalające na dostęp do danych CRM z dowolnego miejsca na Ziemi za pomocą telefonu komórkowego. Obecnie telefony komórkowe łączą często w sobie funkcje zarówno telefonu jak i w pełni funkcjonalnych komputerów kieszonkowych które pozwalają na użytkowanie poczty e-mail, otwieranie załączników, edycję dokumentów Word oraz arkuszy Excel. Tak w pełni funkcjonalne „mobilne biuro” wymaga coraz więcej od systemów CRM. Dziś mobilny CRM to nie jest tylko podgląd danych teleadresowych gdy zapomnimy numeru telefonu do klienta ale również w pełni funkcjonalne narzędzie do zbieranie różnego rodzaju informacji przez przedstawicieli handlowych wizytujących klientów.
Istnieje kilka powodów dla których warto zainteresować się wdrożeniem mobilnego CRM jako dodatku do istniejącego systemu lub integralnego programu CRM zawierającego taki moduł:
Usprawnienie pracy przedstawicieli handlowych
Przedstawiciele handlowi przyjeżdżający do klienta często muszą zabierać ze sobą masę dokumentów dotyczących wizytujących klientów a po każdej wizycie muszą przejechać do firmy i przenieść poczynione notatki do CRM. Jaki jest tego sens? Po co raz robić notatki na papierze a potem jeszcze raz to przeklepywać do programu? Przecież można od razu sprzedaż ewidencjonować na palm topie który ma bezpośrednie połączenie z bazą w firmie. Dzięki takiemu działaniu nie tylko oszczędzamy czas ale również unikamy różnego rodzaju błędów.
Zwiększenie efektywności sprzedaży
Mobilny CRM to bardzo szerokie pojęcie. Jeśli masz w firmie CRM i zastanawiasz się nad umobilnieniem swojego systemu to proponuję abyś zaczął od udostępnienia danych teleadresowych klientów przez telefon komórkowy. To jest bardzo przydatne i tanie w realizacji. Prosty mechanizm do wyświetlania danych klientów za pomocą telefonu można zbudować w kilka dni i potem go rozbudowywać jeśli się sprawdzi.