Kluczowe czynniki wdrożenia CRM
W tym artykule postaramy się zebrać w jednym miejscu wszystkie kluczowe czynniki wpływające na powodzenie wdrożenia CRM.
W tym artykule postaramy się zebrać w jednym miejscu wszystkie kluczowe czynniki wpływające na powodzenie wdrożenia CRM.
Cele najczęściej stawiane projektom CRM:
- zwiększyć sprzedaż,
- zmniejszyć koszty działu sprzedaży,
- zwiększyć efektywność handlowców,
- zwiększyć satysfakcję klientów,
- zwiększyć efektywność obsługi klienta,
- zwiększyć skuteczność prowadzonych kampanii marketingowych.
10 najważniejszych czynników wpływających na sukces wdrożenia CRM:
- wsparcie zarządu jest niezbędne,
- cele biznesowe muszą być określone i zmierzone,
- biznes musi współgrać z informatyką,
- funkcjonalność musi wynikać z procesów biznesowych,
- należy minimalizować zmiany w systemie skupiając się na podstawowej funkcjonalności,
- należy zaangażować doświadczonych i dobrze przeszkolonych konsultantów/wdrożeniowców,
- należy aktywnie zaangażować pracowników w projektowanie systemu,
- należy inwestować w szkolenie użytkowników programu,
- podejście do tworzenia systemu powinno być etapowe,
- na każdym etapie należy mierzyć, monitorować, kontrolować i śledzić postęp prac.