CRM oraz crm - portal, szkolenia, doradztwo, dostawcy, programy i systemy crm

CRM - portal wiedzy o CRM

CRM - doradztwo   Szkolenia z CRM  Dostawcy CRM

CRM | portalCRM.pl

Crm to cała filozofia a nie tylko narzędzie

Przed wdrożeniem

Kluczowe czynniki wdrożenia CRM

W tym artykule postaramy się zebrać w jednym miejscu wszystkie kluczowe czynniki wpływające na powodzenie wdrożenia CRM.

Napisany: 20 czerwiec, 2008, umieszczony w: Przed wdrożeniem

W tym artykule postaramy się zebrać w jednym miejscu wszystkie kluczowe czynniki wpływające na powodzenie wdrożenia CRM.

Cele najczęściej stawiane projektom CRM:

  • zwiększyć sprzedaż,
  • zmniejszyć koszty działu sprzedaży,
  • zwiększyć efektywność handlowców,
  • zwiększyć satysfakcję klientów,
  • zwiększyć efektywność obsługi klienta,
  • zwiększyć skuteczność prowadzonych kampanii marketingowych.

10 najważniejszych czynników wpływających na sukces wdrożenia CRM:

  1. wsparcie zarządu jest niezbędne,
  2. cele biznesowe muszą być określone i zmierzone,
  3. biznes musi współgrać z informatyką,
  4. funkcjonalność musi wynikać z procesów biznesowych,
  5. należy minimalizować zmiany w systemie skupiając się na podstawowej funkcjonalności,
  6. należy zaangażować doświadczonych i dobrze przeszkolonych konsultantów/wdrożeniowców,
  7. należy aktywnie zaangażować pracowników w projektowanie systemu,
  8. należy inwestować w szkolenie użytkowników programu,
  9. podejście do tworzenia systemu powinno być etapowe,
  10. na każdym etapie należy mierzyć, monitorować, kontrolować i śledzić postęp prac.