CRM oraz crm - portal, szkolenia, doradztwo, dostawcy, programy i systemy crm

CRM - portal wiedzy o CRM

CRM - doradztwo   Szkolenia z CRM  Dostawcy CRM

CRM | portalCRM.pl

Crm to cała filozofia a nie tylko narzędzie

Wiadomości

RODO, Call Center i CRM - głosowe wyrażenie zgody na przetwarzanie danych

Po wejściu w życie RODO wiele firm przetwarzających dane osobowe wdrożyło lub nadal wdraża przepisy rozporządzenia w swoich przedsiębiorstwach. Może to być dość trudne zadanie, ponieważ  RODO nie narzuca konkretnego rozwiązania jak chronić dane osobowe, a jedynie nakazuje je chronić skutecznie i w razie kontroli udowodnić że są dobrze przechowywanie oraz przetwarzane za zgodą właściciela.

Dla większości firm ważne jest również otrzymanie zgody na wykorzystywanie tych danych do celów marketingowych co pozwala im na promowanie swoich produktów i usług aby osiągnąć wyższą sprzedaż. Firmy radzą sobie z tym tematem umieszczając odpowiednie klauzule i zapisy na zgody przy okazji zawierania umów handlowych. Sklepy zapraszają do zapisywania się do newsletterów, w zamian za prezenty i rabaty.

W firmach typu call center lub innych, gdzie pozyskuje się nowych Klientów stosując tzw. marketing telefoniczny zgodę pisemną uzyskać trudniej. Wymaga to od potencjalnego Klienta „zachodu”, a to zniechęca wielu z nich do zakupów, do których właśnie są namawiani.

Firma KOMPLUS wychodząc naprzeciw  potrzebom firm stosującym marketing telefoniczny, stworzyła  system CallCenter do zapisu telefonicznie wyrażonych zgód na przetwarzanie danych.  Za pomocą programu rozmowy przez telefon są nagrywane, a system rejestruje zgody na przetwarzanie danych, wyrażone głosowo i przypisuje je do konta Klienta. Dzięki temu łatwo je odnaleźć w systemie. Łatwiej pozyskiwać potencjalnych Klientów zgodnie z RODO. Zgoda jest otrzymywana bez minimalnego wysiłku Klienta, natychmiast, podczas rozmowy, a pracownik call center nie musi czekać na odesłanie dokumentów, czy maili zatwierdzających wyrażenie zgody.

Aplikacja z pewnością sprawdzi się w każdym biurze obsługi Klienta gdzie podczas rozmowy telefonicznej Klient podaje swoje dane, na których przetwarzanie powinien wyrazić zgodę.
Aplikacja została już wdrożona w Firmie, która prowadzi infolinię dla Klientów.