Integracja systemów CRM i ERP
Planując zakup systemu CRM do firmy warto zastanowić się czy nowy program można zintegrować z pozostałymi systemami, które już funkcjonują w firmie.
Integracja systemów CRM i ERP ma na celu umożliwienie systemom wzajemne komunikowanie się i korzystanie ze swoich zasobów. Jest to pomocne rozwiązanie w sytuacji, kiedy firma korzysta z kilku oprogramowań różnego przeznaczenia podczas realizacji […]
Planując zakup systemu CRM do firmy warto zastanowić się czy nowy program można zintegrować z pozostałymi systemami, które już funkcjonują w firmie.
Integracja systemów CRM i ERP ma na celu umożliwienie systemom wzajemne komunikowanie się i korzystanie ze swoich zasobów. Jest to pomocne rozwiązanie w sytuacji, kiedy firma korzysta z kilku oprogramowań różnego przeznaczenia podczas realizacji jednego procesu.
Na przykład realizując zamówienie dla Klienta, pracownik korzysta z CRM do obsługi Klienta, pracownik Produkcji korzysta z systemu ERP do kontroli stanu magazynowego i planowania realizacji, a Księgowa korzysta z systemu ERP Optima do zaksięgowania wystawionej dla Klienta faktury.
Wszystkie systemy mogą korzystać z jednej bazy danych Klientów, mogą automatycznie przekazywać innym działom zlecenia, a także informować działy zaangażowane, jaki jest aktualny status zlecenia.
O integracji warto pomyśleć już podczas tworzenia specyfikacji nowego systemu CRM i zaplanować, które obszary systemów mają być połączone. Jeśli jednak mamy już wdrożony system to nic straconego. Dobrze skonstruowane systemy, już działające w firmie, również można zintegrować.
Źródło: www.komplus.pl