CRM dla firmy produkcyjnej
Firma KOMPLUS wdrożyła dedykowany system CRM dla Produkcji.
System powstał w oparciu o indywidualne potrzeby przedsiębiorstwa przekazane przez Kadrę zarządzającą oraz pracowników. Na tej podstawie powstała specyfikacja opisująca niezbędne funkcjonalności oraz dostosowania techniczne niezbędne z punktu widzenia prowadzonej działalności w branży produkcyjnej. Ważnym elementem systemu CRM oprócz standardowych funkcjonalności związanych ze sprzedażą, takich jak: bezpieczna baza klientów, kalendarz, planowanie działań sprzedażowych, historia relacji było dodanie elementów związanych z produkcją. Dodatkowe pola zwiększające kontrolę nad terminową realizacją zamówień wpłynęły na poprawę obsługi klienta. Umożliwiły pracownikom działu sprzedaży ustalanie z Klientem realnych terminów realizacji kolejnych zleceń, kontrolę terminów oraz reakcję w razie przewidywanych opóźnień.
Odbiorcą systemu jest firma Empra, produkująca worki do pakowania próżniowego oraz przedstawiciel handlowy specjalistycznych urządzeń firmy Ramon. Duża wiedza Kadry zarządzającej firmy na temat systemu CRM i potrzeb pracowników pozwoliła na sprawną analizę potrzeb, a aktywny udział w realizacji projektu usprawnił proces wdrożenia.
Dedykowany system CRM to oprogramowanie tworzone na zamówienie. Powstaje na podstawie specyfikacji dostarczonej przez konkretne przedsiębiorstwo, a funkcjonalności CRM dostosowane są do potrzeb organizacji. Może uwzględniać konkretne potrzeby np. usprawnienie ofertowania lub zawierać informacje o stanach magazynowych sprzedawanych produktów poprzez integrację z systemem magazynowym. Może również odzwierciedlać niestandardowy proces sprzedażowy według którego działa przedsiębiorstwo, co uniemożliwia skorzystanie z gotowego systemu CRM.
Kiedy warto zainwestować w dedykowany systemCRM? - zobacz