Dlaczego warto aktywnie używać systemu CRM?
Jak przekonać siebie swoich pracowników do aktywnego używania systemu CRM?
1. Zalety i korzyści dla managerów i właścicieli firm:
a. Generuje wzrost przychodu a co za tym idzie poprawia rentowność działu sprzedaży
b. Dzięki raportom i analizom system CRM wspiera managera w podejmowaniu trafnych decyzji
c. CRM na bieżąco poprawia efektywność zarządzania oraz podnosi wydajność pracy
d. CRM gwarantuje pozostanie w firmie wiedzy na temat Klientów w przypadku odejścia pracownika
e. Posiadanie przez firmę CRM podnosi atrakcyjność firmy, produktu i usługi w oczach Klienta
2. Pozyskanie nowego Klienta jest kilkukrotnie droższe niż utrzymanie starego. Warto szukać możliwości sprzedaży u naszych obecnych Klientów.
a. CRM pomaga w dbaniu o naszych aktywnych Klientów i pomaga sprzedawać im coraz to nowe usługi
b. CRM dostarcza pełnej informacji o potrzebach Klientów dzięki czemu mamy możliwość prowadzenia celnych kampanii co redukuje koszty poszczególnych transakcji
c. CRM obniża koszt obsługi obecnych Klientów co zwiększa satysfakcje i lojalność Klienta
3. Pozyskanie nowych Klientów niższym kosztem
a. CRM pozwala na obniżenie kosztów sprzedaży poprzez skoncentrowanie sił na kluczowych transakcjach
b. CRM oszczędza czas i pieniądze dzięki pełnej i szybko dostępnej informacji w jednym miejscu
BB