CRM oraz crm - portal, szkolenia, doradztwo, dostawcy, programy i systemy crm

CRM - portal wiedzy o CRM

CRM - doradztwo   Szkolenia z CRM  Dostawcy CRM

CRM | portalCRM.pl

Crm to cała filozofia a nie tylko narzędzie

Po wdrożeniu, O crm, Wiadomości

Integracja systemu CRM ze sklepem Internetowym

Współcześnie sklep internetowy staje się elementem niezbędnym do szybkiego osiągnięcia sukcesu w sprzedaży produktów. Coraz więcej firm decyduje się na rozszerzenie swojej działalności o sprzedaż w Internecie. Dotyczy to zarówno rynku B2C jak i B2B, która również oferuje swoim Klientom narzędzia do  realizacji zamówień on-line w postaci zamawiarek lub kalkulatorów internetowych.

Czy integracja systemu CRM ze sklepem internetowym jest potrzebna?

Z pewnością nie jest konieczna aby prowadzić e-sprzedaż, ale na pewno ułatwia działania handlowe i marketingowe. Żeby integracja przyniosła firmie rzeczywiste korzyści proces synchronizacji danych musi być przemyślany i dopasowany do przedsiębiorstwa. W integracji przecież chodzi o to aby, system CRM automatycznie pobierał te dane na których nam zależy i które pozwolą nam usprawnić sprzedaż czy kontakty z Klientami - odpowiada Przemysław Szuba, Kierownik Projektów z KOMPLUS.

Główne zalety integracji sklepu z systemem CRM.

Dzięki integracji system CRM stanie się spójną bazą danych na temat działań handlowych i sprzedaży:

1. baza danych wszystkich Klientów - bardzo ważne, szczególnie gdy oprócz sprzedaży internetowej posiadamy inne kanały sprzedaży i realizujemy zamówienia telefoniczne lub osobiste. Unikniemy sytuacji gdy część danych mamy w systemie sklepu a część w systemie CRM

2. historia zleceń i działań handlowych - zarówno realizowanych przez handlowców jak i bezpośrednio przez sklep czy Panel Klienta. Gwarantuje to ciągłość korespondencji, skraca czas obsługi

3. realizowanie kierowanych kampanii marketingowych

4. szybkie filtrowanie grup Klientów do mailingu czy newslettera

5. umożliwia analizowanie działań handlowych, śledzenie transakcji czy koszyków sprzedażowych, czy zakupów konkretnych Klientów dzięki danym statystycznym