CRM w modelu SaaS czyli dzierżawionym
Co to jest SaaS?
To skrót od Software as a Service, czyli oprogramowanie jako usługa. Klient nie kupuje oprogramowania na własność, tak jak do tej pory miało miejsce w tradycyjnej sprzedaży, ale wydzierżawia je uiszczając co miesiąc opłatę abonamentową. Co to oznacza w praktyce? SaaS bazuje na zdalnym udostępnianiu oprogramowania za pomocą Internetu. Klient otrzymuje login i hasło który pozwala na połączenie się z systemem za pomocą interfejsu przeglądarki. Systemy CRM w modelu SaaS to rozwiązania chmurowe.
Producenci takich rozwiązań zazwyczaj oferują 3 wersje cenowe za usługę dzierżawy systemu:
- opcję standard z podstawowymi modułami CRM takimi jak Baza Klientów, Działania, Kalendarz
- opcję rozszerzoną z modułami rozszerzonymi o Dashboard graficzny, Raporty działań, Prognozowanie szans sprzedaży
- opcję dedykowaną, składającą się z modułów wybranych przez Klienta oraz indywidualnych dostosowań np. integracji z innymi aplikacjami
Zalety korzystania z CRM w modelu SaaS
- oszczędność czasu - korzystasz z systemu natychmiast po uruchomieniu
- wygodny dostęp w każdym miejscu na świecie, jeśli tylko posiadasz Internet
- minimalizacja kosztów budowy i wdrożenia systemu
- automatyzacja aktualizacji - pracujesz na najnowszej wersji oprogramowania
- możliwość rozbudowy (przejścia na wersję premium) wraz z rozwojem firmy
Systemy CRM w modelu SaaS to bardzo korzystne rozwiązanie dla małych i średnich przedsiębiorstw, które nie potrzebują zaawansowanych rozwiązań IT do realizacji działań handlowych i sprzedaży, a zależy im na bezpieczeństwie danych i rozwiązaniach ułatwiających pracę. Zaletą systemów dzierżawionych jest to, że w każdej chwili można z usługi zrezygnować lub rozbudować, co dla firm które są na starcie ma duże znaczenie. Rozwiązania IT na które mogły sobie pozwolić dobrze prosperujące firmy dziś są w zasięgu ręki również małych firm i początkujących przedsiębiorców.