Jak zapanować nad zleceniami od Klientów
Zarządzanie zleceniami może przysparzać kłopotów, szczególnie gdy w proces zaangażowanych jest kilka osób, a zadania rozciągnięte są w czasie. Wymaga uporządkowania, stałego nadzoru na każdym etapie realizacji oraz sprawnej aktualizacji niezbędnych danych. Przy procesach złożonych np. w produkcji bardzo przydatna może okazać się integracja z systemami wspierającymi organizację procesów np. CRM lub ERP.
Jak zapanować nad zleceniami?
Dodając do systemu CRM moduł, który pomoże uporządkować zlecenia i sprawnie je realizować oraz fakturować. Jeśli planujemy zakup systemu CRM lub wymianę na nowy, to dobry moment aby dodać taki moduł do systemu. Jeśli jednak mamy już system CRM, możemy zapytać producenta czy można taki moduł dokupić lub zlecić napisanie takiej funkcjonalności pod nasze potrzeby -radzi Przemysław Szuba z KOMPLUS.
W ofercie KOMPLUS posiadamy moduł zlecenia w wersji podstawowej. Moduł Zlecenia może być częścią systemu komplus CRM, pozwala na kompleksowe wprowadzanie i przetwarzanie informacji o wykonanych zleceniach, porządkując proces ich realizacji. Szybki dostęp do aktualnego statusu zlecenia i kluczowych informacji przyspieszy obieg dokumentów i wykonywanie przez pracowników obowiązków powiązanych ze zleceniem.
W wersji podstawowej pracownik dodaje zaplanowane zlecenie do systemu, przypisuje do niego Klienta, projekt oraz osobę akceptującą zamówienie zlecenia z ramienia Klienta. Zamówienia oprócz porządkującej numeracji posiadają statusy które pozawalają na szybkie odnalezienie zleceń wymagających działania ze strony pracownika.
Zarządzanie zleceniami może dodatkowo usprawnić funkcja raportowania czasu pracy przy zleceniu oraz import zakończonych zleceń do systemu ERP.