CRM oraz crm - portal, szkolenia, doradztwo, dostawcy, programy i systemy crm

CRM - portal wiedzy o CRM

CRM - doradztwo   Szkolenia z CRM  Dostawcy CRM

CRM | portalCRM.pl

Crm to cała filozofia a nie tylko narzędzie

O crm, Wiadomości

Siła mobilnego CRM-a

Handlowcy, którzy pracują na CRM  dobrze wiedzą, jak często brakuje im dostępu do danych o klientach pracując w „terenie” bez dostępu do komputera. Często dostęp do aktualnych informacji decyduje o powodzeniu niektórych kontraktów handlowych. 

Obecnie mobilny CRM nie jest już żadną nowością ponieważ wiele z liczących się na rynku systemów CRM posiada rozwiązanie pozwalające na dostęp do danych CRM z dowolnego miejsca na Ziemi za pomocą telefonu komórkowego. Obecnie telefony komórkowe łączą często w sobie funkcje zarówno telefonu jak i w pełni funkcjonalnych komputerów kieszonkowych, które pozwalają na użytkowanie poczty e-mail, otwieranie załączników czy edycję dokumentów. Tak w pełni funkcjonalne „mobilne biuro” wymaga coraz więcej od systemów CRM. Dziś mobilny CRM to nie jest tylko podgląd danych teleadresowych gdy zapomnimy numeru telefonu do klienta ale również w pełni funkcjonalne narzędzie do zbieranie różnego rodzaju informacji przez przedstawicieli handlowych wizytujących klientów.

Istnieje kilka powodów dla których warto zainteresować się wdrożeniem mobilnego CRM jako dodatku do istniejącego systemu lub integralnego programu CRM zawierającego taki moduł:

Optymalizacja pracy przedstawicieli handlowych

Przedstawiciele handlowi przyjeżdżający do klienta często muszą zabierać ze sobą masę dokumentów dotyczących klientów a po każdej wizycie muszą przejechać do firmy i przenieść poczynione notatki do CRM. Jaki jest tego sens? Po co raz robić notatki na papierze a potem jeszcze raz to przepisywać do programu? Przecież można od razu sprzedaż ewidencjonować na tablecie lub smartphonie, który ma bezpośrednie połączenie z bazą w firmie. Dzięki takiemu działaniu nie tylko oszczędzamy czas, ale również unikamy różnego rodzaju błędów.

Zwiększenie efektywności sprzedaży

Ile czasu dziennie handlowcy tracą czekając na spotkanie bo przyjechali za wcześnie czy stojąc w korku wracając ze spotkanie? Mobilny CRM umożliwia podejrzenie naszej listy działań do wykonania i podjęcie działań handlowych. Handlowiec stojąc w korku może zadzwonić do klienta i od razu zanotować wynik rozmowy. Mądrze wykorzystując czas zwiększamy efektywność naszych działań – czas do tej pory marnowany zamieniamy na zysk.

Usprawnienie procesów sprzedażowych

Aktualizują zbierane na bieżąco dane w głównym systemie porządkując je i archiwizując. Udostępniają aktualne dane w czasie rzeczywistym, co pozwala osobom decyzyjnym na wprowadzanie zmian w przypadku problemów i zminimalizowanie czasu potrzebnego na działania korygujące.

 Podsumowanie

Mobilny CRM to bardzo szerokie pojęcie. Jeśli masz w firmie CRM i zastanawiasz się nad umobilnieniem swojego systemu to proponuję abyś zaczął od udostępnienia danych teleadresowych klientów przez telefon komórkowy. To jest bardzo przydatne i tanie w realizacji. Prosty mechanizm do wyświetlania danych klientów za pomocą telefonu można zbudować w kilka dni i potem go rozbudowywać jeśli się sprawdzi.